Glömt?
Ej registrerad? - Att registrera sig är helt gratis och tar mindre än en minut | Registrera mig
Medlemmar : Erik Jirhall
Översikt Logg Blogg Bilder Bilar Event Varvtider Kontaktinfo
Blogginlägg (66)
Nästa sida
Nürburgring med Nissan GT-R Det har varit så fruktansvärt mycket jobb den senaste tiden så jag har inte riktigt hunnit uppdatera min blogg med de sista bilaktiviteterna 2010. Nu har jag dock en liten film att dela med mig av från min sista resa till Nürburgring förra året.

Det var den 15 september som jag och en kompis flög ner till Frankfurt för att köra Track Day på Nürburgring. Det var alltså ingen vanlig turistkörning och dagen var befriad från motorcyklar. Däremot var det ändå väldigt många bilar som var ute på banan hela tiden eftersom det bl.a. var Scuderia Hanseat som hade sin kurs dagarna efter och alla deltagare på denna kurs hade också fri körning denna dag.

Bilen som vi delade på och körde med var en Nissan GT-R av 2010 års modell, som transporterades ner på lastbilsflak... Helt klart en imponerande bil. Väldigt lättkörd och brutalt effektiv med sin massiva acceleration kombinerad med smidigheten i kurvorna. P.g.a. den täta trafiken fanns det ingen möjlighet att utforska vad jag skulle kunna komma ner i för tid vid ett fritt varv. Dagens bästa notering blev en BTG-tid på 7.54 och då var det med 14 omkörningar. (Se bifogad film.) Hade jag fått ett någorlunda fritt varv efter att jag hade fått köra in mig och vänja mig vid bilen, tror jag dock att sub 7.30 skulle vara fullt möjligt.

Det blev i alla fall en kul avslutning på Ring-säsongen och det var verkligen skoj att få köra lite GT-R på riktigt!

Bifogad video

Bifogade bilder

Bild 1 Bild 2 Bild 3
Anmäl
Erik Jirhall | 2011-01-18 23:14 | 3 kommentarer
Kommentera
BMW SC + Mini Cup på Gotland Ring Den 11 september hade BMW Sport Club hyrt Sveriges bästa racingbana - Gotland Ring. Jag tog med mig "Johnny" för att visa var skåpet ska stå... Trots årets modifieringar så lyckades jag dock inte att putsa min bästa tidsnotering från förra året (1.33,8) utan höll mig på 1.34-tider. Men det var ganska många bilar som skulle dela på banan, så jag fick väl aldrig optimala förhållanden för det perfekta varvet... P.g.a. motorns värmeproblem kunde jag inte heller köra mer än 4-5 varv innan oljetemperaturen gick upp så pass högt att jag fick sakta ner och kyla lite.

Tillsammans med BMW SC körs även den nya tävlingsserien Mini Cup. P.g.a. mina bilbekymmer tidigare under året var detta första gången som jag själv kunde vara med och tävla med Johnny. SBF-reglementet för denna tävlingsform säger att man kan köra med vanliga gatubilar men att hastigheten inte får överskrida ca 120 km/h. Detta innebär att det blev lite konbana på stora raksträckan för att få ner hastigheten. De tävlande bilarna släpps ut med ca 10 sekunders mellanrum och omkörning är enbart tillåten på raksträckan efter konpartiet.

Jag fick starta som första bil i tävlingen. Problemet var att jag hade kört ikapp den sist startande bilen redan på första varvet. Sedan körde jag ikapp en ny bil för varje varv som gick. Några varv försvann även p.g.a. att en annan deltagares rasade motor orsakade gulflagg.

Det blev alltså inget 100% rent varv i tävlingen heller. Detta till trots så lyckades jag ändå att vinna tävlingen. Med ganska god marginal dessutom. Två sekunder snabbare varvtid än tvåan Gunnar Frykfors (som för övrigt senare blev totalsegrare i Mini Cup 2010).

Jag tycker i alla fall att Mini Cup är ett kul tävlingskoncept. Att man kan vara med och "tävla på riktigt" med en vanlig gatubil. Jag ser fram emot en ny säsong av cuppen till nästa år och hoppas att jag då har möjlighet att vara med på fler deltävlingar! Lite utrymme till förbättringar av reglementet finns dock, bl.a. gällande möjligheterna för omkörningar...

Som vanligt när man är på Gotland så blev det i alla fall en mycket trevlig helg. Vi hade även tur med vädret, som var mulet men i alla fall helt torrt. Dessutom fick vi lite god mat och dryck i Visby om kvällarna...

Tack även till sponsorerna för Mini Cup:
Britalian Racing
Rent a Chef

Bifogad video

Bifogade bilder

Bild 1 Bild 2 Bild 3 Bild 4 Bild 5
Anmäl
Erik Jirhall | 2010-10-22 02:12
Kommentera
Superstage + GRC-körning på Knutstorp Måndagen den 6 september tog jag med mig "Johnny" till Emmaboda. Tidningen Bilsport hade visat intresse för att göra ett reportage om Johnny och naturligtvis skulle vi testa hur snabbt han kan avverka ett varv på Superstage-banan.

Det var ju där historian började. På Emmaboda flygfält. Det var där jag bestämde mig för att köpa en Mini John Cooper Works. Det var för ca två år sedan nu, som jag var där och körde Superstage-final med min dåvarande Lamborghini Gallardo. Jag hade bestämt mig för att sälja Lambon, men visste inte riktigt vad jag skulle ha istället. Jag hade nyligen köpt en Mini Cooper Diesel, som jag var mycket nöjd med. Jättefin väghållning, men den saknade ju lite effekt för att bli en bankörningsbil. Frågan är om man skulle komma hela vägen med en Mini John Cooper Works - skulle man kunna få den att bli ännu snabbare än Lambon i Superstage?? Jag ställde frågan till chassi-gurun Samuel på Millway, som också var där och körde samtidigt. Han tyckte att "jodå, om man bara..." så skulle det väl inte vara omöjligt. Helfestligt, tänkte jag - och knallade till Mini Solna och beställde en till liten Mini i veckan därefter...

Och nu står jag här på flygfältet igen. Sanningens minut! Tillsammans med Johnny - som blivit ordentligt påkostad och uppgraderad sedan han kom hem till mig för första gången. Har jag satt förväntningarna för högt? Med Lambon hade jag kört på 1.23,5. Flera Mini Cooper har varit och kört i Superstage-banan tidigare. Den snabbaste av dem har kört på 1.28,6. Johnny måste alltså prestera fem sekunder (en mindre evighet!) snabbare än hans snabbaste släkting som har varit här tidigare. Och de andra Mini-bilarna som har varit här har också varit uppgraderade och har rattats av rutinerade förare. Så det är inte en enkel uppgift!

Om vi lyckades får du läsa om i ett kommande nummer av Bilsport. Fortsättning följer!

Dagen efter Superstage-körningen var det dags för GRC att anordna årets fjärde track day på Ring Knutstorp i Skåne. Dagen bjöd på fint väder och ett 40-tal deltagande bilar dök upp vid banan. Körningen flöt på bra under hela dagen, med enbart några mindre incidenter. Alla fick tillfälle att köra så mycket som de orkade... Fler än 200 bilder finns även uppladdade på event-avdelningen här på AutoLife.

Alx Danielsson fanns också på plats och levererade goda råd och tips till deltagarna. Alx och jag körde även en liten time attack med Johnny. Mitt tidigare rekord på Knutstorp med Johnny är 1.09,5. Denna dag kom jag ner till 1.10,1 som bäst. Alx visade dock sin talang och kom ner till 1.09,1. Eller var det kanske bara för att han väger 50 kg mindre än mig?? Avgör själva genom att titta på den bifogade filmen!

Nu på söndag den 10 oktober kör vi på Knutstorp igen med GRC. Årets sista chans att få gasa av sig ordentligt innan vinterdäcken ska sättas på... Välkommen! (Mer info på den bifogade länken.)

Bifogad video

Bifogade bilder

Bild 1 Bild 2 Bild 3 Bild 4 Bild 5
Anmäl
Erik Jirhall | 2010-10-05 02:02
Kommentera
Konbanor Lördagen den 4 september hade jag skrivit in i kalendern att PCS hade slalomtävling på Malmby flygfält. Det var väldigt länge sedan jag var där sist, på något helt annat evenemang. Men konbanor är ju alltid kul, så jag såg fram emot att återse flygfältet. Sökte lite efter väganvisningar på fredagskvällen, men hittade inte något särskilt nyttigt. Tänkte att Malmby kan ju inte vara större än att man ska kunna hitta på egen hand...

Åker sedan hemifrån på lördag morgon och knappar in Malmby på GPS'en. Så långt var det inga problem. Jag var framme till och med några minuter i förväg. Men var ligger det jäkla flygfältet?? Jag kör fram och tillbaka på de enda två vägar som korsar Malmby, men hittar ingen skylt någonstans. Inte finns det några människor att fråga heller. Så efter två timmars hektiskt letande ger jag upp - och kör tillbaka till Stockholm igen! Så om Du ska till Malmy flygfält på någon aktivitet - ta fram en ordentlig vägbeskrivning i förväg. För några skyltar finns inte...

Dagen efter stod det "Lazzat RS-bana" i min kalender. Denna begivenhet tilldrar sig på Lunda flygfält utanför Uppsala. Vilket också skulle kunna beskrivas som mitt ute i ingenstans. Där har jag dock varit så många gånger att jag kan hitta utan problem. Även via de väldigt slingringa och underhållande småvägar som finns om man tar vägen via Knutby och de andra kända metropolerna...

Själva konbanekörningen gick också bra. Det var den femte deltävlingen för året i Lazzats RS-cup och den andra deltävlingen som jag själv var med på. Precis liksom förra gången kom jag på 2'a plats. Precis liksom förra gången var jag 0,2 sek efter vinnaren Mats Ö med sin gamla race-BMW. Jäkligt synd att jag nuddade en kon på min sista runda, för den hade annars gett mig förstaplatsen... Men hur som helst en riktigt rolig dag. Själva banan var denna gång ganska så mycket större än vad den brukar vara. Dessutom en kombination av både snabba samt långsamma och knixiga partier. Jag ser fram emot att komma tillbaka nästa år!

Bifogade bilder

Bild 1 Bild 2 Bild 3 Bild 4
Anmäl
Erik Jirhall | 2010-09-29 02:40
Kommentera
Nytt besök i Eifelbergen Lördagen den 21 augusti började med ett besök på Vallåkra-träffen. Det var väldigt många år sedan jag var där sist. Eftersom jag nu ändå var i närheten, passade jag på att titta förbi. Dock har jag förstått att det är söndagen som är den bättre dagen att besöka denna träff. Lördagen var ganska glest befolkad och det fanns inte jättemycket att titta på...

Lika glad var jag ändå när jag på eftermiddagen körde vidare mot Göteborg, för där väntade färjan för vidare transport mot Kiel i Tyskland. I sällskap av Christer L åt jag god mat och hade trevligt innan det var dags att gungas till sömns...

På söndag morgon började resan ner mot Nürburg. Dock var det extremt mycket trafik längs vägarna och snitthastigheten blev väldigt låg. Jag hann dock köra några varv med "Johnny" på kvällen under turistkörningen. Några vettiga tider blev det däremot inte, eftersom det var tokigt mycket trafik i vägen...

På måndagen var det track day. Inga motorcyklar, men däremot runt 200 bilar av varierande slag. Bättre förhållanden än en vanlig turistkörningsdag, men lite för många bilar för att det skulle kännas riktigt bra. Det värsta var dock vädret. Det regnade ganska kraftigt på morgonen och banan var blöt fram till lunchtid, då det hade torkat upp och blivit helt torrt. Det var dock ett kortvarigt nöje, eftersom det snart kom ett nytt regnväder på eftermiddagen. Under "torrperioden" var det både gulflagg, rödflagg och väldigt många andra bilar. Så de optimala förhållandena för time attack lyste med sin frånvaro. Som bäst fick jag till BTG 8.09 med "Johnny". Utan tvekan finns det potential för sub8 - bara det blir torr bana och inte för mycket trafik i vägen. Bilen går i alla fall riktigt bra nu och är suveränt kul att köra! Jag fick även provköra några varv med Nissan GTR. Tyvärr på blöt bana, men jäklar vilken imponerande bil!

Under tisdagen och onsdagen var det turistkörning på kvällarna. Tisdagen började med två varv i väldigt tät trafik. Därefter stängde de av banan resten av dagen p.g.a. en allvarlig olycka. Onsdagen började det att regna fem minuter innan de öppnade banan. Dessutom var det mycket trafik, och även denna dag blev det avstängd bana p.g.a. olyckor.

Det är banne mig inte lätt att sätta bra tider på Ringen! :-(

Onsdag kväll och natt blev det attack-körning genom Tyskland och Danmark via Puttgarden-Rödby och Helsingör-Helsingborg. Torsdag morgon var jag framme i Sverige och sov några timmar i bilen utanför Helsingborg. Sedan fortsatte jag upp till Stockholm. Hann hem och hämta andan några timmar innan det var dags för VIP-visning av Mini Countryman hos Mini Solna. Där bjöds det på lite god mat och mingel samt möjlighet att kolla live på nya Mini-SUV'en. Jag tycker att den är riktigt fin. Hade det gått att beställa den med en större dieselmotor, så hade jag nog beställt en...

Bifogade bilder

Bild 1 Bild 2 Bild 3 Bild 4
Anmäl
Erik Jirhall | 2010-09-14 02:28
Kommentera
Mini Cup i Superstage Efter alltför många och långa verkstadsbesök hade jag sett fram emot helgen den 14-15 augusti. Då skulle "Johnny" och jag äntligen få göra debut i Mini Cup! En ny helt ny tävlingsform enligt SBF's reglemente som går ut på att man kör time attack med vanliga gatbilar. Mini Cup arrangeras av New Mini Club Sweden i samarbete med BMW Sport Club. På lördagen skulle det vara tävling på Bilsports Superstage-bana i Emmaboda och på söndagen var det nästa tävlingsdag på Ring Knutstorp.

Det som jag inte hade tagit med i beräkningarna är att innan den 14'e så kommer den 13'e. Och inte vilken 13'e som helst, utan fredagen den 13'e... Klockan 15 på fredag eftermiddag ringer de från verkstaden i Arlandastad och säger att det rasslar oroväckande från motorn och att de rekommenderar att jag inte kör något mer med bilen innan de har kollat upp vad som är fel. Förbannade skit! Ska det inte bli någon körning denna gång heller?

Eftersom jag är väldigt körsugen så bestämmer jag mig för att åka ner i alla fall, med min andra Mini - "Clabbe", dieselkombin. Eftersom det fortfarande är fredag den 13'e så blir jag dessutom prickad av polisens laser vid infarten till Norrköping. Men skam den som ger sig - jag ska ner och köra!

Väl framme på Superstage-banan blev det i alla fall en mycket rolig dag. Detta är en av mina absoluta favoritbanor som jag har kört ett flertal tillfällen tidigare med andra bilar. Denna dag hade jag dock ca 100 hk mindre än alla andra och jag fick därför nöja mig med sistaplatsen i cuppen. Clabbe kämpade dock på duktigt och vi fick till en bästa tid på 1.37,5. Dessutom fick jag provköra några andra Minisar och fick till en bästa notering på 1.29,0 med Gunnars tillfixade Cooper S. Återstår att se vad Johnny kan prestera för tid - fortsättning följer...

Söndagens körning på Knutstorp hoppade jag över. Där har jag kört så väldigt många gånger. Hade varit kul för tävlingens skull med Johnny. Men nu åkte Clabbe och jag och hälsade på mina föräldrar istället, som bor inte så långt bort från Emmaboda...

Bifogade bilder

Bild 1 Bild 2 Bild 3 Bild 4 Bild 5
Anmäl
Erik Jirhall | 2010-09-05 23:14
Kommentera
GRC på Knutstorp, nr. 3 Lagom efter att jag precis hade tagit mig hem från Polen, var det åter dags att bege sig söderut. Denna gång till Ring Knutstorp i Skåne, där Gentlemen Racing Club anordnade årets tredje bankörningsdag.

Väderprognosen såg väldigt skakig ut i förväg, men dagen bjöd ändå på perfekt racingväder med torr bana och behaglig temperatur. Vi var ca 40 bilar på plats, som alla fick köra så mycket som man orkade. Alla skötte sig väldigt bra och vi behövde inte ta fram den röda flaggan en enda gång på hela dagen!

Alx Danielsson fanns på plats och kunde dela med sig av sina nyttiga tips och trix. Ett flertal deltagare tog hjälp av honom som sin personliga coach, vilket verkade vara väldigt uppskattat. Även Martin P var på plats med sin kamera och dokumenterade dagen, vilket kan beskådas här på hemsidan (klicka på länken).

Själv hade jag med mig min race-Mini "Johnny" och körde några varv. Första testen efter att årets alla uppgraderingar blivit klara. Bilen känns riktigt bra, men vi hade problem med att oljetempen blev alltför hög alltför snabbt. Så det får bli ett verkstadsbesök till innan jag blir nöjd. Alx och jag hade också en liten improviserad time-attack-tävling. Vi körde båda två på exakt samma tid, på tiondelens sekund när (1.10,1). Jag vet dock att det finns förbättringspotential på den tiden, om jag bara hade fått lite fler varv. Nu kunde vi bara köra tre varv i stöten innan oljetempen rusade iväg. Och bensinen räckte bara till ca 15 varv totalt. Till nästa gång ska jag tanka i förväg, samt ha fixat bättre kylning...

På det stora hela blev det i alla fall en mycket lyckad dag. Nästa GRC-körning på Knutstorp är den 7 september - välkommen!

Bifogade bilder

Bild 1 Bild 2 Bild 3 Bild 4 Bild 5
Anmäl
Erik Jirhall | 2010-08-19 22:54 | 2 kommentarer
Kommentera
GT Polonia 2010 - en helt vanlig semester Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Om man bara skulle ha möjlighet att välja EN kul resa per år - då skulle det bli GT Polonia. Det är nu sjätte året som jag följer med på detta galna upptåg och det är lika roligt och galet varje gång.

Det började med lite kaos i år. Bosse (Boxster) och jag hade varit och hämtat upp min kompis Palle i Nykvarn. Ute i sista minuten som vanligt körde vi via Södertälje mot Polen-färjan i Nynäshamn. Vi kom dock bara en knapp mil från Södertälje innan vi upptäcker att vi har punktering på höger bakdäck! 30 minuter kvar till färjan går. Jag ringer runt 10-15 telefonsamtal samtidigt som Palle försöker pumpa hjulet med punkteringsspray och den till bilen medföljande kompressorn. Kompressorn gör dock ingen nytta så istället får vi tag på en bärgningsbil för att ta oss vidare. Våra modiga försök att få färjan att vänta fem minuter extra (det hade räckt) går dock om intet och vi inser att vi inte kommer att hinna fram i tid för att kunna rulla på bilen på färjan (för att fixa punkteringen i Polen).

Klockan är nu över sex på fredag kväll och öppna däcksverkstäder lyser med sin frånvaro. Särskilt sådana som har 265 breda 18" R-däck på lager. Via mobiltelefonen från bärgningsbilen ringer jag desperat runt till alla jag kan komma på som kan tänkas ha en lösning. Stort tack till alla som hjälpte till på olika vis! Till slut fick jag via en god vän tips om att flitens lampa fortfarande lyser hos JRM i Södertälje. Vi ber bärgningsbilen att släppa av oss där och till min fantastiska glädje berättar Jimmy att han till och med har två begagnade Dunlop Direzza liggandes på hyllan som är av precis rätt dimension för min Porsche. Jimmy erbjuder sig att (alldeles för billigt) byta däcken till min bil på en gång. Under tiden som däcken byts sitter jag och surfar på Internet efter lämpliga flyktvägar till Polen...

Ganska snart hittar jag en färja som går från Trelleborg till Sassnitz kl. 3 på natten. En snabb kalkyl ger att vi bör hinna dit ganska så lagom. Resan genom Sverige om natten går snabbt och problemfritt. Jag kör hela vägen i sällskap av min gode vän Red Bull under tiden som min andre vän Palle är och hälsar på John Blund. Framme i Trelleborg hinner vi lagom att tanka bilen fullt innan det är dags att rulla på färjan.

Färjeturen tar fyra timmar, men känns mer som åtta. Det finns vare sig lediga hytter eller vilstolar, så vi får välja mellan att försöka sova på en pinnstol lutad mot ett matbord eller att helt enkelt gå runt, runt, runt på färjan...

När vi kommer fram till Tyskland presenterar jag Palle för Red Bull samt sätter mig i passagerarstolen och somnar på ca 14 sekunder. Måste flika in att Boxstern är en fantastiskt komfortabel bil att åka i! Vi har nu åtta timmar på oss att ta oss de 65 mil som är kvar till Sopot, där första aktiviteterna börjar kl. 15. Första milen genom Tyskland flyter på bra. Jag vaknar bara sporadiskt av blixtarna från fartkamerorna längs vägarna. Efter polska gränsen sjunker snitthastigheten markant. På de otroligt guppiga och allmänt jättedåliga vägarna kan man möta allt från dieselstinkande långtradare med topphastighet på 30 km/h till de något snabbare åsnevagnarna... Om man inte håller blicken rakt fram, kan man vid sidan av vägen hitta både 85-åriga tanter i Fiat 126p som säljer honung, till något yngre och lättklädda flickor som plockar svamp. Eller, ja, de har nog svamp ändå. Utan att plocka. Ja, ni förstår säkert...

Till slut visar GPS'en på drygt två mil kvar och då har vi en timma på oss innan vi ska vara framme och möta våra bilburna vänner... Pefekt, då hinner vi checka in också innan vi ska dra vidare tänker vi precis lagom till vi hamar i en bilkö. Som varar i ca 75 minuter innan vi kommer fram till Sopot. Dags att på nytt ta fram telefonen för att ringa och fråga om det övriga gänget är kvar på hotellet, eller om de har dragit redan till stadsracet i sta'n.

Under tiden som jag försöker komma fram på telefonen så möter vi plötsligt (ca) 9 Ferrari, 14 Porsche 997 GT3 RS, 4 Lamborghini och 3 Viprar som dundrar förbi på 8000 varv (ja, Viprarna kanske hade 4000 varv...). Bara att göra en U-sväng, trycka på SportPlus-knappen och trycka gasen i botten för att följa med. På något underligt vis så hamnar vi som tredje bil på vägen in till utställningsområdet, där något tusental polacker står och bejublar vår ankomst...

Till saken hör också att det hade ösregnat hela vägen genom Tyskland och större delen av Polen. Lagom till vi kom fram till Sopot så skingrar sig dock molnen och solen kommer fram. Plockmatsbuffén bestånde av bl.a. köttbullar som väntade på oss framme i sta'n kändes som en skänk från ovan till våra tomma magar. (Vi hade ju inte hunnit att stanna för att äta...)

På kvällen checkar vi in på vårt exklusiva hotell för att sedan dra in till sta'n för att äta och dricka lite gott. Större delen av gänget går, som traditionen ger, från bar till bar och tömmer dem på sitt innehåll. Själv känner jag dock att jag behöver lite sömn och går till sängs redan vid 1-tiden.

Dag två (?) startar med det som är det roligaste på hela GT Polonia-resan. D.v.s. själva resan från Sopot till Poznan. En tur på i runda svängar 35 mil. Som brukar avklaras på i lika runda svängar två timmar. Ha då i baktanke informationen som jag nyligen gett er angående polsk vägstandard. Då har ändå de flesta av deltagarna hunnit att stanna för att tanka två gånger, samt plockat minst en korg med svamp.
OK, på mitten av sträckan finns faktiskt en nybyggd och avgiftsbelagd motorväg som inte är byggd av polska arbetare. Den är dubbelfilig och slät som en nyvaxad Viper-huv. Där är det fullt möjligt att hålla en snitthastighet på över 300 km/h. (Ja, inte med en Boxster dock, för den toppar bara 291 enligt mätaren.)

Väl framme i Poznan är det direkt dags för stadsrace nr. 2. Jag vet inte hur många åskådare det kan ha varit. Förra året pratade de om ca 50.000. Det var väl något liknande i år också. Ett antal TV-kanaler var på plats också för att dokumentera de galna svenskarna som tar över gatorna. Jag tror att åskådarna fick ganska stor valuta för pengarna eftersom de flesta tycker att det är kul att showa på gatorna inför publiken. Någon lyckades nog att bränna upp första uppsättningen med 20-tums R-däck redan här...

Därefter följde tre dagars non-stop-party med alla ingredienser som man kan tänkas vara intresserad av. God mat. God dryck. Lite mer dryck. Kanske lite för mycket dryck. Kanske inte skulle ha ätit så mycket innan man drack... Krydda med lite slagsmål med urinvånarna och lite mer svampplockning så blir det helt enkelt en riktigt kul resa. Sedan de bästa bitarna som man inte gärna kan berätta om på Internet... Du får uppleva själv nästa år istället.

Det var väl det hela. Eller, det känns som om jag har glömt att berätta om något...
...jo, just det. Vi var ju och körde på Tor Poznan också. Tre dagar i rad. Eller ja, mest på eftermiddagarna. Men det är en fantastiskt kul bana. En av mina absoluta favoriter. Se själv på bifogad film. Det enda man saknar är väl höjdskillnaderna. Den är helt platt. Jag tycker att det är kul när det går lite upp och ner också. Som i svampskogen...

(I år kom jag på andra plats på uppkörningen. Fick ta emot ett fint pris på den avslutande galamiddagen. Förra året kom jag ju etta, så det var ju lite skämmigt. Men jag skyller på det väldigt glatta underlaget eftersom det plötsligt ösregnade lagom till uppkörningen...)


För sanningshalten i detta blogginlägg frånskriver sig skribenten allt ansvar.

Bifogad video

Bifogade bilder

Bild 1 Bild 2 Bild 3 Bild 4 Bild 5
Anmäl
Erik Jirhall | 2010-08-15 01:46
Kommentera
Sida 1 av 7 Nästa sida

Annonser Annonsera